7 punkti mida kodulehe tellimisel arvestada

Kui oled kodulehe vajaduses kindel, on äärmiselt oluline oma eesmärgid hoolikalt läbi mõelda. Kas soovid müüa tooteid või teenuseid? Soovid lihtsalt oma töid teistele näidata? Otsid spetsiaalset interaktiivset lahendust või hoopis midagi muud? Vastavalt soovile ja vajadustele on vaja isikupärast kodulehte, millel on erinev välimus ning ülesehitus.

Sel põhjusel on oluline leida sobiv kohalik veebidisaini ettevõte, kellega kohtuda ja arutada, et lõpuks parim tulemus saavutada. Seega oleme välja toonud 7 punkti, millele võiksid tähelepanu pöörata.

Järgnevad punktid muudavad kodulehe tellimise sujuvamaks ning sellega teed suure teene ka arendajale, kuna saate enda visiooni paremini edasi anda. Loomulikult ei eelda veebiarendaja, et Sul on kõik juba detailideni välja mõeldud (kuigi võib ka nii). Aga alati on produktiivsem teha koostööd, kui väike kodutöö on tehtud.

Kodulehe tellimine

1.Hoidke värvivalik ja disain lihtsana. Värvilahendus ja kujundus võib saidi muuta atraktiivseks või teistpidi esmamuljet rikkuda. Liiga kontrastne ning paljude värvidega koduleht on silmale raske ja arusaamatu. Jäädes aga liiga tagasihoidlikuks ei jää koduleht silma ja võib anda edasi ebaprofessionaalse kuvandi. Seega on oluline leida tasakaal, mis tõmbaks tähelepanu, kuid ei tekitaks silme ees karusselli. 

2.Tähelepanu haaravad ägedad disainelemendid (näiteks liigselt liikuvad pildid või taustahelid) võivad küll paista ahvatlevad, kuid neid tasuks vältida. Need juhivad Sinu külastajate tähelepanu olulisest teabest kõrvale ja seega ei pruugi need ägedad lahendused alati eesmärki täita.

3. Väga oluline on, et veebilehe laadimine ei oleks aeglane. Kui leht liiga kaua laeb, siis potentsiaalne klient lahkub lehelt ning läheb konkurendi juurde. Tänapäeval ei jõua keegi mitu sekundit laadiva lehe järgi oodata.
Aeglase laadimisaja suurim põhjus on pildid, mis pole õige suurusega ja pole veebi jaoks optimeeritud. Lisaks on laadimisaja taga teisi tehnilisi ja disainilisi küsimusi, mis kiirust mõjutavad. Hea veebipartner lahendab need tehnilised nüansid Sinu eest.

4.Tasakaal tektide, piltide ja muude disainielementide vahel. Kui lehel on teksti sama tihedalt ja palju nagu mõnes heas krimiromaanis, siis kaob külastajatel huvi selle lugemise vastu. Kui veebisait on nagu pildialbum, siis ei leia kasutajad otsitavat teavet. Seega on oluline leida erinevate osade vahel tasakaal. Nagu öeldakse – K.I.S.S ehk keep it simple stupid.

5.Navigeerimine lehel peab olema arusaadav. Menüüd peaks olema lihtne kasutada ja lehekülgede seadistamine võimaldama kiiret ja mugavat juurdepääsu külastaja otsitavale teabele. Üks hullemaid näiteid on veebisait, kus on pea võimatu leida kohta “Võta meiega ühendust”. Kui kliendile kõik sobib, kuid sooviks midagi üle täpsustada, aga puudub lihtsasti leitav koht, kus kontakti võtta, võib klient ostu tegemata jätta.
Väikesed asjad on olulised, et kliendile võimalikult hea kasutajakogemus jätta.

6.Hoia oma teavet ajakohasena. Külastajad peavad väga tüütuks, kui nad leiavad soovitud toote või teenuse, aga avastavad, et seda enam ei pakuta. Sama käib hindade ja muu teabe kohta. Seega – uuenda infot oma kodulehel.

7. Kontrolli, kas saidi kõik funktsioonid töötavad. Veebipartner üldiselt peab, mida ta teeb ja paigaldatud funktsionaalsused võiksid kõik korralikult töödata. Alati on tark aga ise kliendi vaatepunktis lähtudes veebileht läbi käia ja vaadata, kas see pakub Sinu külastajale ootuspärast kogemust.

Kui vajad abi veebilehe loomisel, kujundamisel, uuendamisel või soovid lihtsalt mõtteid vahetada, siis külasta meie kodulehte ja võta julgelt ühendust.

Lisainfo E-poodidest

Lisainfo kodulehtedest

Tehtud tööd

Jaga Facebookis

Share on facebook